💖راهکارهای تداوم روابط عاشقانه

-4- احساستان را ابراز کنید

تماس‌های کوچک، مثل گرفتن دستش زمانی که در حال قدم زدن در خیابان هستید، یا گذاشتن دستتان روی شانه‌اش وقتی نشسته‌اید، به او گرمای عشق و محبتتان را منتقل می‌کند.ج

۵- تحسینش کنید

بگذارید شریک زندگی‌تان همیشه بداند که شما چه چیزی را در مورد او دوست دارید و چه نقاط قوتی در او می‌بینید. عشق‌ورزی تنها در ایجاد رابطه‌ی عاشقانه نیست؛ بلکه با تشویق و حمایت یکدیگر در طول زندگی نیز معنا پیدا می‌کند. به او کمک کنید تا به توانایی‌های خود پی ببرد و در تکاملش بهترین باشد.

۶- با او شریک شوید

علایق و نفرت‌ها، رویا‌ها و ترس‌ها، دستاوردها و اشتباهات و هرچیز دیگری را تنها برای خودتان نگه ندارید. اگر برایتان مهم است، با او نیز در میان بگذارید

۷- سنگ صبورش باشید

بدون قضاوت به حرف‌های شریکتان گوش دهید؛ گوش دادن فعال به صورت بی‌طرفانه و بدون قضاوت می‌تواند به حفظ و محکم‌تر شدن رابطه‌ی عاشقانه‌ی شما کمک کند. اگر قبل از اینکه شریک زندگیتان حرف‌هایش را به پایان برساند، شما حالت تدافعی بگیرید، انگار اصلاً به حرف‌های او گوش نداده‌اید.

گوش دادن به چیزهایی که او را آزار می‌دهد و پیشنهاد کمک، حتی در حد همدلی می‌تواند به محکم شدن رابطه‌تان کمک کند.

۸- او را همانطور که هست بپذیرید

فراموش نکنید شریک زندگیتان با وجود نقطه ضعف‌ها اکنون شما را انتخاب کرده است. یاد بگیرید خصوصیات او را به رسمیت بشناسید و برای آن چیزی که هست، او را دوست داشته باشید.

بدانید که هیچ چیز کاملاً درست یا غلطی وجود ندارد، همه‌ی ما با عینک تجربه می‌بینیم و هیچ حقیقت عینی وجود ندارد و درک هر فرد برای او معتبر است.

این که بخواهید به شریکتان تحمیل کنید که چه چیز درست است و چه چیز غلط، تنها باعث کم‌رنگ شدن رابطه‌تان‌ خواهید شد؛ بنابراین سعی کنید او را درک کنید و از دید او به قضایا نگاه کنید.