6راز برای داشتن یک وب سایت تجاری موفق (1)

6 راز برای داشتن یک وب سایت تجاری موفق (1)


اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک و نوپا هستید , تا الان متوجه شده اید که برای بودن در عرصه رقابت تجاریتان , داشتن یک وب سایت امری ضروری می باشد .

صاحبان کسب و کارهای قدیمی هم تا حدی متوجه شده اند که برای بقا و ارتباط با مشتریانشان به شیوه های سنتی دیگر موفق نخواهند بود , زیرا مشتریان دیگر نیازهای خود را در عرصه وب و اینترنت جستجو می نمایند .

اما چند سوال :

آیا داشتن یک وب سایت به معنی موفقیت در تجارتمان است ؟

آیا با داشتن یک وب سایت می توان خیالمان راحت باشد که مشتریانمان به ما وفادار خواهند بود ؟

آیا با داشتن یک وب سایت باید به داشتن مخاطبان همیشگی افتخار کنیم ؟

جواب این سوال ها را خودتان هم می دانید , که همگی منفی می باشند . گاهی اوقات همین وب سایت بلای وجود تجارتمان خواهد شد . گاهی همین وب سایت ها رشته ارتباطی شما با مشتریانتان را برای همیشه پاره خواهند کرد .

من در این نوشته می خواهم 6 راز برای داشتن یک وب سایت تجاری موفق را با شما در میان بگذارم .


1. وب سایت را برای خودتان طراحی نکنید :

مشتریانتان وقتی وارد وب سایت شما می شوند به دنبال شخص شما نمی گردند , به دنبال سلایق شخصی شما نمی گردند , به دنبال دغدغه های زندگی شما نیستند . آنها نیازهایشان را جستجو می نمایند . در وب سایتتان سعی کنید نیازهای مشتریانتان را پاسخ دهید . از دردهای آنها بگویید و راه حل های مناسب در اختیارشان بگذارید .


طراحی وب سایت موفق

من زمانی در جستجوی یک قطعه موسیقی وارد یک وب سایت شدم صاحب آن وب سایت در صفحه اول وب سایت که مهمترین صفحه می باشد فقط در مورد مشکلات خودش پیرامون گرفتن جواز پخش , گرانی استودیوها , بداخلاقی تهیه کنندگان و ... صحبت کرده بود .

نمی دانم , آقای گوگل این وب سایت را به اشتباه به من معرفی کرده بود و یا صاحب آن وب سایت به اشتباه درون وب سایتش به جای رفع نیاز مخاطبانش به دنبال درد و دل کردن با من بود . در هر صورت من فقط به دنبال یک لینک برای دانلود آن قطعه موسیقی بودم اما با یک تجربه نسبتا بد از آن سایت خارج شدم . نتیجه را خودتان می توانید حدس بزنید .


2. منحصر به فرد باشید :

زمانی که محتوای طراحی وب سایت شما و یا حتی گرافیک آن و یا حتی نمونه کارهای شما در صفحه Portfolio با دیگر رقبایتان شبیه باشد , از مشتری چه انتظاری دارید ؟


طراحی وب سایت منحصر به فرد

ما انسان ها برای رفع نیازهایمان همیشه در حال مقایسه و به دنبال انتخاب بهترین ها هستیم . خانمی را تصور کنید که به دنبال یک آتلیه عکاسی برای شب عروسیش وارد گوگل می شود و کلمه آتلیه عکاسی را جستجو می نماید . 5 نتیجه اول را باز می کند , که اتفاقا سایت شما هم جز آن 5 سایت اول می باشد . اما همه 5 وب سایت را شبیه به هم پیدا می کند , حتی نمونه کارها هم یکی می باشد . خوب احتمال انتخاب شما به عنوان فیلم بردار و عکاس شب عروسی آن خانم فقط 20 درصد است . اما با کمی تفاوت و خلاقیت به راحتی می توانید این 20 درصد را افزایش دهید .


3. همیشه برای مشتریانتان یک پیشنهاد داشته باشید :

من این را انصاف نمی دانم که فردی وارد وب سایت من شود و زمان زیادی را سپری کند و صفحه های مختلفی را ببیند و بر روی لینک های مختلف کلیک نماید اما دست خالی از وب سایت من خارج شود . حداقل یک پیشنهاد ارسال خبر , که می توانم برای او داشته باشم .


طراحی وب سایت و پیشنهاد شگفت انگیز

عضویت در یک خبرنامه خوب , عضویت در کانال تلگرام , عضویت در پیج اینستاگرام , یک خدمت رسانی رایگان و یا قول یک تخفیف برای یک کالا می تواند هدیه شما به مشتری باشد . به شما قول می دهم اگر من وارد وب سایتتان شوم و برای من یک پیشنهاد خوب داشته باشید , دوباره به شما سر خواهم زد .


خوب 3 راز دیگر باقی مانده , این هم قول من به شما , 3 راز دیگر را در مطلب بعدی با شما در میان خواهم گذاشت . البته اگر زمانی که شما این مطلب را می خوانید 3 راز دیگر منتشر شده بود , کافی است در صفحه تماس با ما تماس با ما یک درخواست برای من ارسال کنید و یک تخفیف خوب برای طراحی وب سایت و یا یک جلسه مشاوره رایگان برای بازاریابی آنلاین کسب و کارتان درخواست نمایید .

در قسمت توضیحات حتما قید نمایید که : " من یک پیشنهاد شگفت انگیز طلب کارم "